Philips Performer FC9162 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer FC9162 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Tom Hartog 27-09-2012

Eerdere review:
Als dit de grotere broer van de FC9162 is dan vooral niet kopen. Oogt hetzelfde... Vraag ernaar.

9162 nu 3 jaar in bezit en kapot is: oprolmechanisme kabel, koppeling slang en stang doorgesleten (blijft niet meer aan elkaar zitten), scheur in slang, zuigt eigen onderdeel op.
Geen stofzuiger!!! Stofverplaatser 2200W en zuigt maar weinig. Niet kopen!!!!!!!!!!!!
Overleg met Philips zelf: geen coulance, garantie voorbij.
Leverancier zegt kleine korting op reparatie. Koop dan eerder een nieuwe......
Geen Philips meer voor mij, blij dat ze stoppen met consumerelectronics.

Aangezien er genoeg stofzakken gekocht waren, nieuwe slang en koppelstuk gekocht en een knoop in het oprolmechanisme gemaakt ter voorkoming van mogelijke overhitting/brand.
Nu is er een wiel afgebroken en het ding voortslepend zuigt ie nog wel. Wij hebben geen last van verminderende zuigkracht, motor doet zijn best.

Tom Hartog 29-05-2011

Overleg met Philips zelf: geen coulance, garantie voorbij.
Leverancier zegt kleine korting op reparatie. Koop dan eerder een nieuwe......
Geen Philips meer voor mij, blij dat ze stoppen met consumerelectronics.

Morsk 09-08-2008

Een stofzuiger mag nog zo stil, fraai en goed zijn, met een tri-active voet wordt de totale aankoop altijd een afrader. Al jaren maakt Philips deze ergonomische rampvoet. Wat mag het idee zijn om een voet een knak te geven? Je kan niet meer strak bij de overkant van een drempel komen. Omdat de uiteinden wat terug lopen, moet je steeds de voet naar links of naar rechts draaien om in plekken te komen waar een rechte voet zonder gedraai probleemloos zou zijn. Afgezien van de simpele rechtuit delen in je kamer, ben je dus alsmaar met de voet aan het draaien, veel meer dan met een rechte voet nodig zou zijn geweest. Naar een vlakke muur toe moet je de voet ook draaien maar is ook nog eens de effectieve breedte tegen de muur niet meer dan een halve voet en heb je dus meer slagen nodig. Achter obstakels zoals een toiletpot, een wastafelzuil, een buro enz is vaak niet te komen omdat je de voet niet altijd ver genoeg gedraaid krijgt. Hoeken zijn meestal niet bereikbaar, ook weer omdat de uiteinden net dat stukje teruggevouwen zijn zodat je het niet kan halen. Nee echt, een onbegrijpelijk onding; een wekelijkse ergernis. Koop aub een andere stofzuiger waar een normale voet bij zit.

Marie H. 18-05-2008

met parketborstel, solide apparaat, regelbare zuigkracht makkelijk in te stellen tijdens het zuigen, makkelijk instelbare buis, vloerborstel door bijzondere vorm super voor de hoeken, rijdt soepel achter je aan, plat snoer maakt geen verschil, 2 borsteltjes bij de hand erg makkelijk, licht gewicht , 2 handgrepen zodat hij en kan staan op de trap en dus met weinig ruimte goed op te bergen is, reukloos door bijz. filters( heb huisdieren), lawaai was even wennen.

johapy 08-05-2008

enige maanden in bezit - hippe kleur - lang plat snoer
stuurt gemakkelijk - prettig geluid - enorme zuigkracht.
De stang is ,in vergelijking met de oude miele , erg zwaar. Van de verstelmogelijk maak ik geen gebruik- Het klepje ,voor regelen van zuigkracht op de stang , ontbreekt. De koppeling van de stang aan de slang is efficient. Over de bevestiging van de slang aan de stofzuiger ben ik minder enthousiast. Regelmatig laat een plastic vulring tussen slang en stofzuiger los.
Omdat ons gehele huis voorzien is van harde vloeren, kochten wij de FC 9162 met parketborstel. In de praktijk is de speciale pakketborstel met schijven uitsluitend efficient te gebruiken in ruimten zonder droogloopmatjes. In tegenstelling tot de traditionele pakketborstel weigert het exemplaar met de schijven dienst op droogloopmatten en laagpolige vloerkleedjes. Reden waarom de FC 9162 door ons uitsluitend op de matjesloze slaapetage wordt gebruikt. Wanneer de vloer te glad is, draaien de schijven ook niet. Bijkomend nadeel is dat de bevestiging van de schijven te wensen overlaat. Ze laten van tijd tot tijd tijdens het zuigen van de voet los. Reden dat ik op zoek ga naar een passende traditionele pakketborstel, of kan Philips mij daaraan helpen!!.

johan98 14-04-2008

Prima stofzuiger, zuigt stukken beter dan de oude Miele. De zuigkracht is goed te regelen. Het lawaai valt erg mee. De parketborstel is ook handig, maar het laminaat wordt er wel wat glad door. Makkelijk te vervoeren, de machine heeft twee handgrepen, een bovenop en een aan de voorkant. Lang snoer en een buis die ook voor lange mensen voldoende uit te schuiven is, manouvreert door z'n grote achterwielen ook goed. Hier is over nagedacht, zit ergonomisch goed in elkaar. Ziet er met z'n rood metallic kleurtje ook nog blits uit.
Wel jammer dat niet alle accesoires in de stofzuiger zelf passen.

Parketborstel 22-03-2008

Net gekocht en lijkt helemaal prima. Ben wel erg benieuwd hoe degelijk hij is. Het verschil met de 9161 is de extra parketborstel met schijven. Dat zuigt wel erg prima. Ik heb me wezenloos gezocht naar het verschil tussen de 9161 en 9162. Naar mijn idee is dit het enige verschil. Op de website van Philips zag ik dat een Hepafilter 14,95 kost. Dat is aanzienlijk goedkoper dan die van Miele. De stofzakken zijn ook veel goedkoper.

Customer1 11-03-2008

Ik heb de stofzuiger nu net een dag binnen, hij ziet er prachtig uit en zuigt ook erg goed....wat bij mij wel een probleem is, is de stofzuigerslang, deze schiet iedere keer los, ik weet niet of dit een bekend probleem is....ik heb al op alllerlei manieren geprobeerd om de slang goed vast te zetten, maar na een 5 minuten stofzuigen schiet de slang weer los......als dit zo blijft dan zal ik de stofzuiger helaas moeten ruilen.....

Jan Hoog.. 04-03-2008

Goede stofzuiger enkele maanden in gebruik, grote zuigkracht ook bij min. instelling en maakt daardoor zacht geluid.
Buizen ver uitschuifbaar voor onder de bank of voor lange mensen.
Makkelijk te dragen d.m.v. twee draagmogelijkheden.
Lang plat snoer, bij het zuigen wordt de stofzuiger makkelijk er overheen getrokken, in ieder geval veel en veel beter dan mijn enkele jaren gelede veel te dure SEBO stozuiger van ongev. toen nog 500 gulden!

AmbiorX 28-02-2008

Super stofzuiger!

Gekocht begin januari 2008

Héél stil en toch nog behoorlijk zuigen op laagste stand, enorm krachtig en ook best wat lawaai vooral door de windverplaatsing op volle toeren.

Favoriete stand is op half met beste kracht - lawaaiverhouding die ik al van een stofzuiger gezien heb.

Lekker lang snoer met een vlotte besturing van de slede.

Stofzuigen is een plezier met deze machine.

Nog geen minpunten gevonden.

Frank uit Zoetermeer 17-01-2008

17-01-08 ik was op zoek naar een goede en degelijke stofzuiger en die niet meer dan ongeveer 150 zou gaan kosten. Daarnaast moest hij een HEPA Filter hebben, wat ik heb gelezen, dat dit bijzonder prettig voor mensen die last van allergie hebben en voornamelijk huisstof. Het is volgens mijn mening absurd om meer dan 200 euro te betalen voor een huisstofzuiger.
De stofzuiger moest ook voldoende zuigkracht hebben, zodat ik goed het idee heb dat alles is op gezogen. Zodat ik niet nadat ik hem heb opgeruimd nog dingetjes zie liggen op de grond.

Ik heb flink veel internet af gestruind en ben er toch van doordrongen dat je een beter een bekend merk kan kopen dan zo'n raar onbekend merk. Al is het net zoals met een nieuwe auto, je kan wel eens een slecht model er tussen hebben zitten.

Ook belangrijk is dat de stofzuigerzakken geen vermogen kosten, maar volgens mij is dit bij dit type stofzuiger wel te doen.
Mijn oog is op de FC9162 gevallen. Er bestaat ook een 9161 maar het enige verschil tussen deze twee is dat er bij de 9162 een parquetborstel bij zit, die het overigens goed doet.

Voordat ik de plus en de min bekend maak, wil ik u er nog even attenderen dat het loont om bij voorbeeld de stofzuiger te bestellen via het internet en liefst bij een bedrijf bij u in de buurt,zodat je hem zelf op kunt halen.
Bij ons scheelde dit namelijk zo'n 50 euro. Dit type stofzuiger stond bij een winkel in zoetermeer voor 200 euro terwijl ik hem bij een interbestelbedrijf in nootdorp (15 km van zoetermeer) voor 150 euro mee kon nemen.

De plus punten.
- echt een hele goede zuigkracht, voor als vergelijking onze oude stofzuiger ook een philips trouwens maar een vele malen goedkopere versie kon alles met een zuigkracht doen. Bij de fc 9162 moet ik als ik nu mijn vloerkleed gaan doen het toerental terug draaien anders plakt het kleed aan de stofzuiger, zelfs met een minder toerental zuigt hij fanatatisch op een vloerkleed.
-de lengte van het snoer, ik kan heel mij woonkamer + gang en keuken in een keer doen.
-de borstel die er bij zitten werken allemaal goed, alleen kan ik mij voorstellen dat je de parquet borstel niet altijd wil gebruiken om die niet werkt op een vloer kleed. Aan de parquet borstel zitten twee ronde schijven die het parquet ook in goede conditie houden. Deze twee schijven zijn afneembaar en wasbaar.
Je moet overigens wel even wennen aan de borstels omdat deze een driehoeksvorm hebben. Als een rechthoekige vorm gewend ben. Maar naar verloop van tijd gaat het eigenlijk bijzonder makkelijk
-de vormgeving is goed, de stofzuiger volgt goed.
- De hand greep ligt goed in de hand
- Twee hulpstukken zitten in de handgreep verwerkt.

de minpunten
- Niet alle hulpstukken kunnen opgeborgen worden inde stofzuiger, maar volgens mij is dat bij geen merk echt mogelijk. tenslotte wil je toch een goed werkende stofzuiger en geen kameel achter je aan hebben rollen.

Voor dusver kan ik nog geen minpunten vinden. of het zou misschien nog het lawaai van stofzuiger zijn, maar volgens mij valt dit na verloop van tijd ook wel weer mee. het is maar wat je gewend bent.

Het enige waar ik nog geen ervaring mee heb is het schoonmaken van het filter, ik weet nog niet of dit moeilijk is.

Voor mij is dit een hele goede stofzuiger voor een goede prijs. Ik hoop dat een ieder hier mogelijk wat aan heeft als men dit gelezen heeft.

Frank uit Zoetermeer

Jose 1960 08-01-2008

Deze stofzuiger heeft een zeer sterke zuigkracht, de kattenharen zijn geen enkel probleem.
De handgreep op de stofzuiger is gemakkelijk om hem vast te houden op de trap.
Wat ik ook prettig vind is dat de snoer lekker lang is.
Dit is een aanrader.

Peter33 18-11-2007

Wat een fijne stofzuiger. Had een hele tijd een baggerstofzuiger dus het was ook een heel verschil. Hij is klein en robuust, heeft een zuigkracht daar was ik echt verbaasd over. Met een nieuwe zak erin trek ik bijna de vloerbeddeking er mee uit. De langere verstelbare telescoop is ook extra lang zodat je niet gebogen staat te stofzuigen Ik heb hem gekocht op het internet en heb er nu al een jaar plezier van.

Willum 05-11-2007

Deze Philips als opvolger gekocht van een Eletrolux. Deze laatste is zeer plastic-achtig uitgevoerd waardoor het handvat na 1,5 jaar afbrak! Geen garantie daarop natuurlijk. Ook is er later een elektonica onderdeel kapot gegaan; geen zuigkrachtregelaar meer. Hij was net twee jaar oud. Voor het -uitgespaarde- geld van de reparatie hebben we maar deze Philips aangeschaft. Plus: stil en zeer goede zuigkracht en goede hepa-filtering. Wel zijn de zakken prijzig, maar dat is sowieso bij een hepa-machine. Het hulpstukken handvat onhandig en wil ie op een gladde vloer niet over zijn eigen snoer rollen. Een groot gemis is de zuigkrachtregelaar op het handvat: ontwerpfout?! Kortom een goede stofzuiger, maar onstijgt -helaas- niet de middelmaat.

Alist 05-10-2007

Zeer goede stofzuiger met een enorme zuigkracht, ziet er mooi uit en werkt altijd goed.

Angelalala 09-05-2007

Qua zuigkracht een prima stofzuiger. Zakken wel erg duur, maar er zijn natuurlijk genoeg goedkopere in de handel. Voor de hoekjes is de borstel idd handig.
De hulpstukken werken bij mij prima in het handvat, vallen er niet uit en altijd bij de hand.
Minpunten: Het handvat is wel erg breed in omvang, waardoor met bijv. trapzuigen, mijn handen verkrampen van het vasthouden! Ook is het erg zwaar zuigen door de stangen, maar dat is wel iets dat went. (als je die schouderspieren eenmaal ontwikkeld hebt)
Vandaag is mijn stofzuiger ergens tegenaan gestoten, waardoor de verflaag (?) er een stukje af is en er een plasticfolie achtig laagje loslaat. Ik kan dus zo de hele bovenlaag eraf scrubben. Ook niet helemaal super dus. De slijtage van de bovenlaag komt dus van de draagbeugel. En dit na zeer korte tijd in bezit.
Ik ga even klagen en laat weten wat de service is van Philips...

joop5 03-03-2007

Prima zuigkracht doet in elk geval wat hij moet doen. Alleen heeft weer de typische Philips klantonvriendelijke uitvoering. Veel te grote bocht aan het einde van de slang. Geen klepje op het handvat zodat als je hem vastzuigt niet even kunt losmaken zonder naar de machine te moeten. Kleine plaatsen dus moelijke breikbaar.
Wie laat de vormgeving zo bepalend zijn dat er niet eens hulpstukken in kunnen worden opgeborgen...
Zeer onhandige hulpstukkenhouder in het handvat. Zit of in de weg of de hulpstukken vallen er uit. Max twee hulpstukken derde moet je maar bij je houden. Kortom veel te duur voor al die onhandigheid. Wel lekker stil en goede zuigkracht.

M. Weerts 14-12-2006

We hebben deze stofzuiger aangeschaft wegens allergieproblematiek bij de
kinderen. Het is een fijn apparaat met een enorme zuigkracht, en voor zo'n
krachtige motor maakt hij weinig lawaai. Prettige borstel waarmee je makkelijk
in hoeken en langs riggels en plinten komt, zowel op de houten vloer als op
zeil en vaste vloerbedekking. Zuigt moeiteloos de hondenharen uit de
autobekleding. Toch ook een minpunt: de stang vind ik nogal log en zwaar
(weegt inclusief de klem met hulpstukken bijna één kilo!) Daarvoor in de plaats
gebruik ik de stang van mijn oude philips stofzuiger. Ook het gebogen handvat
vind ik niet handzaam bij bv. het stofzuigen van de trap of het uitzuigen van
de auto.

maaike1963 13-12-2006

Ik heb deze van sinterklaas gekregen en ik had echt een hekel aan stofzuigen
maar sinds ik deze in mijn bezit heb vinden zelfs mijn langharige katten het
heerlijk om geborsteldte worden, ideaal, een flinke zuigkracht zelfs op lage
toeren. Hij volgt niet echt goed maar uiteindelijk komt hij toch achter me aan.
Heerlijk die platte snoer hij rijdt er zelfs met moeite overheen dat is met een
ronde snoer niet het geval en klemmen onder de deur dat deed die ronde snoer
ook dus dat maakt niet uit. Hij maakt op volle toeren een lawaai maar nooit
meer als die oude die nu op zolder staat. Ik zet hem dan in toeren wat zachter
en evengoed zuigt hij alles op. Op deze laagste toeren doe ik ook de katten als
ik ze tijdens het stofzuigen tegenkom dan wissel ik snel van borsteltje en
zuig/borstel ik de katten ze gaan er zelfs voor liggen.
Er is een ding wat ik mis en dat is dat ik er niet nat de vloer mee kan doen en
schrobben en meteen opzuigen dat lijkt me ideaal. Verder is dit MIJN
stofzuiger.

arjan85 06-12-2006

Hebben deze stofzuiger nu een paar dagen in bezit en bevalt echt prima. In
vergelijking met de oude stofzuiger heeft deze stofzuiger wel een gigantische
zuigkracht. De borstel aan de stang is zeer goed geschikt voor het stofzuigen
van de vloer en het meenemen van de plinten. Dat maakt deze stofzuiger extra
handelbaar. Het formaat van de stofzuiger is ook goed handelbaar. De stofzuiger
maakt wel aardig wat lawaai op volle toeren maarja... of dat nou zo veel uit
maakt. Dit staat niet in contrast met de enorme zuigkracht. Kortom echt een
goed apparaat.

Leander S. 28-10-2006

We hadden eerst een Dyson DC08, maar daar waren we zeer ontevreden over. Dyson
eruit, deze philips er in. Wat een enorme zuigkracht heeft dit ding. Je trekt
er je tapijt bijna mee van de vloer. Ook grotere vuildelen kun je eenvoudig
opzuigen. Daar kan Dyson dus echt niet tegenop. De telescoopbuis is zeer lang,
zodat lange mensen niet met een kromme rug moeten stofzuigen.
De tri-active borstel werkt zeer prettig op alle soorten vloeren. De
accessoires bevinden zich in het handvat. Hier is slechts plaats voor twee
stuks. Phlips levert er drie stuks bij, dat is dus niet erg handig.